شفاعت حضرت زهرا (س)
فردا اگر شفاعت زهرا برای ماست ...
در میان امواج دریا، گیاهان بسیار کوچکی زندگی می کنند که خوراک ماهیان دریا می شوند. این گیاهان رشد خود را مدیون نور آفتاب و دانه های بارانی هستند که بر روی دریا می ریزند. با کمبود این گیاهان، تعداد ماهیان نیز رو به کاهش می گذارد .
منتظر نماز جماعت بودن از نماز جماعت تا نماز جماعت دیگر کفاره همه گناهان می باشد .
آنچه اهمیت این برهه از تاریخ را در روایات اسلامی دو چندان می سازد، آسیب ها و فتنه هایی است که در جامعه ایجاد خواهد شد و انسانها را در معرض فتنه هایی قرار خواهد داد که دین و دنیای آنها را تباه ساخته و فلاکت و بدبختی را برای آنان به ارمغان می آورد.
الــهى
عمـــــرى آه در بســـــاط نداشتــــم
و اینــــك جـــز آه در بســــاط نــدارم
شهید تعدادی به امام خمینی علاقه خاصی داشت و او را امید محرومان و مستضعفان می دانست ودر نامه هایش به پدر و مادر تاکید داشت : من از شما می خواهم که در نمازتان امام را دعا کنید. یکی از همرزمان شهید می گوید : علاوه بر تدین و دین داری به آمادگی جسمانی جهت مقاوم بودن در مقابل دشمن خیلی اهمیت می داد ...
عقاید سهگانه در دین ، کار قلب را انجام میدهد، آن طور که قلب در بدن عامل حیات است، عقاید ثلاثه هم در دین انسان، عامل حیات است. در تمام سورههای قرآن، به توحید و نبوّت و معاد اشاره شده است، ولی در سوره یاسین، این سه عقیده یعنی اعتقاد به توحید، نبوّت و معاد، به نحو جامع و بالغ آمده است و احتمالاً به همین علّت سورهی یاسین در قرآن مثل قلب است در بدن انسان.
معمولا محبوب شدن و محبوب بودن بین مردم یکی از دغدغه های بسیاری از ما انسان هاست، و هر کس به فراخور طبیعت و موقعیتش می خواهد قلب های بیشتری را از آن خود کند .
راسخون : آیت الله سیدعلی حسینی سیستانی معتقد است مسلمان نمىتواند در اصول دين تقليد نمايد يعنى گفته كسى را كه علم به آنها دارد به صرف اينكه او گفته است قبول كند.
گرچه ما به روایاتى كه دلالت بر منتظر بودن تمامى جنّیان و فرشتگان بكند برخورد نكردیم اما اخبار و احادیث بسیارى بیانگر منتظر بودن گروهى از فرشتگان و اجنّه هستند.
کلمهی بلا هم به معنای درد و محنت، هم به معنای نعمت و هم معنای آزمایش و امتحان آمده است .
امتیاز مؤمن بر کافر در نیروی عقل است و تنها راه شکفتن عقل، انجام اعمال عبادی است.
اگرچه مؤمن کافر در «تفکّر"» با هم شریکند، امّا مؤمن نسبت به کافر امتیازی دارد و همان طور که انسان با حیوان در حواسّ ظاهری شریک است و در تفکّر از هم جدا میشوند.(چه بسا کفّار از مسلمانان پیشی گرفته در تفکّر جلو بیفتد، با تفکّر، ابتکارات و اختراعاتی ایجاد کرده باشند) این جا مؤمن با کافر در تفکّر شریک است ولی امتیازش این است که در عقل با هم متفاوتند.در مؤمن عقل هست ولی در کافر نیست. عقل همان نیرویی است که رابطهی عالم حسّ را با عالم غیب تشخیص میدهد. کافر این حسّ را ندارد.